torsdag 26 maj 2011

Börjat reka

Jag gick ut med lite grejer till återvinningen, och fick sedan en spontan lust att bara promenera iväg någonstans. Det kändes som evigheter sedan jag hade tid att göra någonting alls spontant, men nu hade jag det, så det var efterlängtat och passade bra. Och eftersom jag inte hunnit se mycket alls av omgivningarna här kunde jag egentligen gå åt vilket håll som helst (utom till Frölunda torg, förstås).

Det blev att jag hamnade på en höjd (nähä?), där jag bakom en container hittade en utsikt (såklart!) som lät mig skymta en havsvik. Så var dagens mål givet. Jag tog ut riktningen, gick ned för backen och fortsatte på känn åt det håll jag trodde att havet låg.

Det gick fint. Jag vet nu vilken havsvik det var. Där fanns fina djur att prata med (vilket kanske är en ledtråd för någon) och det verkade som ett lämpligt mål för en lite mer noggrann undersökning en annan dag, när jag fått hit cykeln och har kamera och mer tid till förfogande.

Bra, bra. Det här var precis vad jag behövde. Nu minns jag hur det brukar vara.