fredag 27 maj 2011

Hobbyprojekt

Ni kommer ihåg att jag började virka?

Efter det första försöket, som gick överraskande bra, gjorde jag ytterligare en figur från amigurumiboken, men den är verkligen inte något värt att visa upp här. Jag var dock fortfarande övertygad om att om man bara följer anvisningarna kan man virka vad man vill redan från början. Därför övergick jag direkt till att testa mönster till figurer som jag verkligen brann för.

Och efter en massa avbrott för sanering och flytt är Marios födelsedagspresenter äntligen klara! De utgör grunden till vad jag hoppas ska bli en nördig och fin samling tv-spelsfigurer och liknande.

Kirby (efter mönster från Nerdigurumi), än så länge bara med Mariomössa, men fler huvudbonader kanske tillkommer så småningom. När jag gjorde honom visste jag inte ens att det här spelet fanns, men så lyckat att göra just Kirby först av alla figurer!

Mario (efter mönster från WolfDreamer), som jag är enormt nöjd med som fjärde virkprojekt!

Det är så roligt, jag har så många idéer, tekniken börjar sitta, resultatet blir snabbt bättre och jag håller inte längre lika krampaktigt i virknålen, så händerna tål numera lite längre sessioner åt gången. Jag skulle kunna virka hela dagarna om jag fick och jag längtar ständigt efter att få påbörja fler projekt.

Hittar jag ett mönster är det ingen match, är min nya övertygelse. Tids nog ska jag väl lära mig göra egna också, men det dröjer nog ett litet tag än.