lördag 7 maj 2011

Lördagsmorgon i idyllen

Häromkvällen (seneftermiddagen, snarare) var det tydligen skottlossning vid närmaste kvartersbutiken här. Jag märkte inget, för jag var på väg till en annan mataffär.

Kvällen därefter satt vi och såg en polishelikopter cirkla omkring medan vi åt kvällsmat, och fick senare veta att det hade varit en jakt på någon rattfyllerist eller liknande.

Igår kväll stod jag vid Frölunda torg och väntade på Mario när jag fick syn på en väktare och två kavajklädda män en bit ifrån mig. Väktaren tog upp sin kommunikationsradio och sa högt och tydligt något om "rån på Swedbank", varpå de tre rusade iväg. Nu läser jag i tidningen att jag faktiskt hörde rätt.

De där bilbränderna som rapporteras om lite till och från känns plötsligt så vardagliga. När blev det så?