måndag 30 maj 2011

Megaloppis 2011

Igår var Mario och jag på vår andra megaloppis i Majorna. Vädret var inte det härligaste, men då vi var ute betydligt tidigare än förra året var det i alla fall trängre på gatorna nu. Eller berodde den känslan bara på att vi hade sällskap av Luigi den här gången? Eller på att mitt minne sviker, måhända. Jaja.

Det var det gamla vanliga: kläder, leksaker, husgeråd, pussel, prydnadsgrejer, lite möbler och en del tjock-tv-apparater. Dessutom noterade jag att det fanns enormt många gamla kaffebryggare att köpa. Vad var grejen med det? Jag (som druckit en enda kopp kaffe i mitt liv, men faktiskt ägt en kaffebryggare) trodde att man hade kaffebryggare tills de gick sönder och sedan köpte man en ny. Betyder det att folk säljer trasiga kaffebryggare? Det är ju fullt möjligt, för ingen kan kolla dem på plats, och när man väl kommit hem har man ingen aning om vem man köpte sitt elektronikskrot av.

Jag försöker ändå vara snäll och tänka mig alternativa förklaringar till mängden kaffebryggare på loppisen. Att så många människor slutar dricka kaffe verkar osannolikt. Så jag antar att de i så fall har bytt upp sig till trendiga (?) espressomaskiner?

Ett exempel. Ni ser kaffebryggaren, väl?

Mario fortsatte sitt fyndande från förra året. Nu gjorde han ett riktigt tv-spelskap, då han kom över ett komplett Playstation 2 för 300 kronor. Dessutom fick vi med ett par spel (varav ett jag verkligen ville ha) på köpet. Just det, vi vet förstås fortfarande inte om det funkar, men vi är glada ändå. Jag föreslog att om det inte går att spela på får vi väl bara sälja det vidare nästa år (höhö), medan Mario verkar anse att fyndet är lika stort oavsett om han får spela på eller meka med sin nya PS2:a.

Utöver detta gjorde vi ytterligare ett jättefynd. Vad det är ska jag inte avslöja än, men jag kan säga att det är något som kommer att bli pricken över vårt inrednings-i. Tänk messmör så är ni på rätt spår.