måndag 23 maj 2011

Rapport från köksträdgården: 28 april

Det är ju bara krukväxter, jag vet! Det är till och med nästan lättare att odla nya än att flytta dem man har, men det var svårt att skiljas från dem ändå. Alla verkade nämligen precis ha vaknat till och satt fart. Citronplantorna sköt i höjden, tamarinderna (se nedersta bilden) hade efter många om och men fattat att de skulle göra annat än växa på höjden också, murgrönan hade växt i två år och var riktigt frodig och avokadon (å, avokadon!) var det finaste jag någonsin drivit upp. Den skulle just fälla ut sitt 25:e blad. Men jag kunde bara inte chansa och ta något med mig.

Hade jag bara vattnat A. Vokal-Då den där dagen hade den varit glad och fin, men det kändes ju liksom lite onödigt när den ändå skulle knölas ner i en biopåse strax därpå.

/p/, /t/, /k/. Det var roligt så länge det varade.