onsdag 3 oktober 2012

UB

En annan dag fick jag, som en del av min utbildning i jobbet, en alldeles egen guidad tur på universitetsbiblioteket (UB). Under ett par timmar visades jag runt i en värld bakom kulisserna som jag aldrig hade kunnat föreställa mig.

Naturligtvis fotade jag inte. Förresten var jag fullt upptagen med att hänga med i vindlande trappor och genom mängder av låsta dörrar, så tanken slog mig inte ens. Ni får helt enkelt tro mig när jag säger att jag var Alice i Underlandet för ett tag.

Här är i alla fall den tjusiga byggnaden sedd utifrån.

Jag har aldrig sett något liknande i hela mitt liv. Och så vitt jag förstår finns stället på riktigt, så det bör gå att återvända dit fler gånger.

Hoppas att det här jobbet fortsätter att vara lika magiskt ett bra tag till, även om jag kan tänka mig att det är ganska trevligt att vara hemmastadd i dessa miljöer också.