måndag 10 december 2012

Första gången i Malmö

Ska man verkligen över huvud taget fästa sig vid första intrycket, när det är så starkt påverkat av snöyra, slask, kyla, mörker och lågt blodsocker?

Jag tror att jag helst låter bli, för annars kan jag redan nu dra slutsatsen att Malmö är ett ställe som förmodligen skulle kunna få mig att må riktigt dåligt och göra mig allmänt hatisk och så vidare. Och det vill vi ju inte.

Men jag menar, när höjdpunkten på besöket är att ha lyckats hitta Centralstationen på egen hand och att få kliva på ett tåg i rusningstrafik och åka "hem" till Lund efter bara ett par timmar, då har en nog varit där på fel dag bara, va?

Vi säger så, för då kan vi göra en parentes av detta och jag kan gå och sova i stället för att sitta här och blogga. Ny chans en annan gång, och förhoppningsvis ett bättre andra intryck.