tisdag 11 december 2012

Saluhallen (igen)

Jag förstår att ni går och väntar otåligt på en fortsättning av min undersökning av Saluhallen i Lund. Och varför vara krånglig när jag faktiskt redan för länge sedan gjort min uppföljning? Så:
  1. Jag tog en tur dit på hemvägen på den stora återinvigningsdagen. Tyckte att det var för fullt med folk och gick ut efter ett snabbt varv.
  2. Jag gick dit lite mer målinriktat en annan dag. Tyckte att det var ljust, fint, öppet och verkade vara ett trevligt utbud av varor, men för lite folk, så det kändes inte så roligt, och så gick jag igen.

Den första slutsatsen jag drog var att jag måste ha blivit så präglad av saluhallarna i Göteborg (som i själva verket är de enda jag sett före den här, vilket bidrar till att företeelsen saluhall är något jag upplever som mycket exotiskt) att jag bara förkastar allt som ser annorlunda ut utan att ge det en chans.

Sedan tänkte jag om och insåg att jag nog bara inte är en saluhallsperson. Jag tycker om att gå genom dem om de ger mig en känsla av att vara på något spännande och främmande ställe, men jag slås aldrig av någon lust att handla där.

Så jag nöjer mig med att säga att den ser fin ut. Och det blir nog bra det där.

Så här kan Saluhallen förresten också se ut från ett håll. Hur den ser ut inuti går inte att se i denna blogg.



Just det, jag fick förresten också chansen att äta fin middag på en av de där restaurangerna som verkade vara för dyra och tjusiga för mig. Mycket god och vacker mat, trevlig personal, gratis (alltså, det var det ju inte, men jag behövde inte betala själv) och framför allt hade jag en rolig kväll med glada kollegor där. Så något av Saluhallens utbud har jag ju faktiskt testat, om vi ska vara väldigt petnoga.