tisdag 26 februari 2013

Bokrean 2013

Har köpt sprillans ny tv-spelsenhet men är själv lite ouppdaterad, så jag jagar mest spel som jag spelade för några år sedan och som inte längre finns att köpa i obegagnat skick. Nytt projekt alltså att botanisera i begagnathyllorna i de fysiska tv-spelsbutikerna.

Bestämde mig för att idag uppsöka fin tv-spelsbutik i Lund på väg hem från jobbet.

Upptäckte att det visst också var bokreastart just idag, vilket gav ytterligare anledning att dra en repa på stan.

Fick med mig sällskap från jobbet, vilket ledde till en lååång exkursion i bokhandeln.

Resultat: Inget köpt, finfin social aktivitet, mycket nöjd.

Hann trots allt till tv-spelsbutiken också.

Resultat: Länsade i det närmaste begagnathyllan. Kom med andra ord kanske inte så billigt undan ändå.

Å andra sidan hittade jag exakt de spel jag allra helst ville ha, varav ett jag hade gett upp hoppet om att någonsin få spela igen. Och de stod där mitt framför näsan på mig i den första butik jag gick in i. (Och tjejen i kassan var bästa sortens gamertjej, så vi pratade en del och jag kände mig omväxlande som en spelnörd och en tant som köpte spel till barnbarnen. Himla najs.) Sååå värt pengarna!

(Hjärta Lund.)

Nu måste jag bara kolla att spelen funkar också. Med mitt vanliga oflyt borde jag ha lärt mig att inte ta ut glädjen i ett så här tidigt skede. Men nu måste jag natta mig, så jag drar ut på spänningen. Det här blir värsta klipphängaren, ju!