söndag 10 februari 2013

Ett andra smakprov

Redan söndag igen! Och det blev ännu en liten teaser inför vad turistsäsongen i Malmö kan komma att bjuda på, då jag nu tog bussen in till stan och knallade omkring i de centrala delarna ett tag. Jag tittade inte ingående på något särskilt, men nu vet jag mer vad som finns, hur det ser ut och också var jag hittar sådant som teater, opera, torg, parker, slott och museer när jag väl ska till att besöka dem på riktigt.

Jag tog förstås några bilder också.





Förresten, det här med "Parkernas stad" köper jag rakt av, efter att bara ha sett ett par av dessa parker, och dessutom på vintern. Är de fina nu lär de ju inte vara tråkigare på sommaren (men kanske fulla av folk som skymmer sikten?). Och ni ser ju på bilden ovan: tallar! De har då tänkt på allt.