torsdag 14 februari 2013

Fjortonde februari, 2013 års version

Måste det nödvändigtvis vara problematiskt att köra sin motdrive till Det Kommersiella Jippot på samma datum som detta infaller? Är det inte lite av poängen när vi säger att det går bra att visa sin uppskattning vilken dag som helst att det även inbegriper denna dag? Men eftersom det kanske verkar sökt att göra något speciellt då, för att "det kan uppfattas som en alla hjärtans-uppvaktning" är det kanske trots allt mindre sannolikt att de där spontana infallen dyker upp just då?

Jag var tvungen att testa lite. Eftersom jag nu råkade känna mig ovanligt spontan och varmhjärtad. Så jag gjorde som vanligt något som jag själv skulle gilla, och fokuserade samtidigt på det lite mer oväntade. Det blev bland annat en del små meddelanden på helt vanliga, anspråkslösa papperslappar, dock med budskap som kom naturligt och från hjärtat, lämnade där några av de allra viktigaste skulle hitta dem.

Behöver jag ens säga att utfallet blev positivt? Men det var väl det vi visste, att det aldrig kan vara fel att sprida lite extra ljus och värme omkring sig.