fredag 8 februari 2013

Flinn gör som folk, del 1

Som jag skrev trodde jag ett tag att inledningen på årets melodifestivalssäsong skulle innebära att jag gick ifrån alla mina vanliga vanor och bara skulle sätta mig och titta på sändningen helt oförberedd. Utan att ha lyssnat på låtarna i förväg, skrivit ut startlistan eller läst schlagerbloggar och införsnack. Men så hann jag lyssna igenom låtarna som hastigast och till och med snappa upp vilka förhandsfavoriterna var, och sedan kändes det ungefär som vanligt igen, så jag kan nog fortfarande räkna mig som något mer insatt än folk i allmänhet när det gäller melodifestival och ESC.

Men så insåg jag att redan i inlägget dessförinnan hade jag kommit in på området, det vill säga saker jag normalt inte brukar göra så som "alla andra" tycks göra, så det får bli en smyginledning på denna nya lilla bloggserie. Att uppmärksamma sådana små detaljer i vardagen ser jag som ännu ett sätt att utforska mer eller mindre okända världar i samband med att ett nytt kapitel i livet inletts.