lördag 2 februari 2013

Melodifestivalen 2013, del 1

Jag tror att det är en ny liten bloggföljetong i antågande, och trodde nästan att den skulle inledas med detta inlägg, men sedan hann jag schlagerladda en stund före dagens deltävling, så "Flinn gör som folk" får vänta till en annan dag.

Den (ovanligt) korta sammanfattningen efter tittandet:
  • Det är inte ofta jag låter mig imponeras av sjungande tonårspojkar numera, men att en levande människa kan se exakt ut som en seriefigur gör mig på allvar fascinerad.
  • Nästan lika märkligt är det att den annars så vingliga mobila bredbandsuppkopplingen höll genom hela programmet. Men jag följer nu nervöst statistiken och inser att det blivit rätt mycket dataöverföring på bara två dagar den här månaden. Helt klart dags för riktig tv. Det är ju nu tv-säsongen drar igång på allvar.
  • Inte ett dugg förvånad blev jag av att Svt som vanligt gör superproffsiga produktioner. Mellanakterna håller dessutom otroligt hög nivå vartenda år. Hoppas att det kommer att gälla ESC sedan också bara.

Låtarna? Jadå, jodå, det kunde varit värre. Fast förresten, vilka vuxna människor ägnar sig någonsin åt att "gosa"? Annat än möjligen med sina småbarn och husdjur? Detta var ett typexempel på en låttext som får mig att vrida mig i pinsamhetsplågor.